Správne navrhnutý dizajn e-shopu nielen zvýši šancu, že zákazník nakúpi práve u vás, ale mu tiež proces nakupovania spríjemní. Aktuálne trendy stavajú na jednoduchosti a priateľskej interakcii medzi užívateľom a webstránkou. Na ktoré trendy v ecommerce by ste mali myslieť v roku 2019?

Minimalizmus stále na prvom mieste

Užívatelia zvyknú stráviť dlhší čas na webstránke, ktorá je jednoduchá, prehľadná a príjemná. Správne Minimalistický dizajn je skvelou estetickou voľbou atraktívneho e-shopu. Je to nadčasová klasika, ktorá dominuje i v roku 2019.

minimalizmus jednoduchost webdizajn dizajn design webstranka web online shop

Správne navrhnutý webdizajn eshopu dá zákazníkovi všetky potrebné informácie, ktoré hľadá a nezahltí ho zbytočným obsahom. Čím menej elementov bude na stránke, tým menšia je možnosť, že sa zákazník rozptýli a odíde zo stránky preč. Použite jednoduché fotografie, ľahko čitateľný font a minimum textu, ktorý dá zákazníkovi všetky odpovede. Myslite tiež na jednoduchú navigáciu.

Mikrointerakcie vytvoria príjemné užívateľské prostredie

Dôraz na detaily odlišuje výnimočnú stránku od obyčajnej. Použitie mikrointerakcií je vo webdizajne relatívne nový trend. Mikrointerakcie sú malé interakcie, ktoré navigujú užívateľa a pomáhajú mu uskutočniť určitú konkrétnu činnosť. Vytvárajú moment, ktorý je priateľský, zaujímavý a ľudský. Sú drobnosťami, ktoré spríjemnia nakupovanie.

Mikrointerakcie:

  • Zlepšujú navigáciu na webstránke
  • Zjednodušujú zákazníkovi interakciu s vašou webstránkou
  • Poukazujú na to, že vám na zákazníkovi záleží
  • Poskytujú zákazníkovi užitočné tipy
  • Vytvárajú príjemnú skúsenosť s eshopom
  • Usmerňujú zákazníkovu pozornosť
  • Vytvárajú v zákazníkovi pozitívne emócie

Začleňte do svojej webstránky mikrointerakcie, ako napríklad animácie pri zadávaní hesla či aktuálnom statuse systému, prípadne vytvorte zaujímavé CTA a animované tlačidlá.

Responzívny mód a ovládanie prstom uľahčia nakupovanie na mobile

Mobilné telefóny sa stali predĺžením ľudskej ruky a mnoho zákazníkov nakupuje z mobilu. Myslite na responzivitu vášho eshopu pre smartfóny a tablety. Nakupovanie v e-shope by malo byť jednoduché a príjemné i z mobilného telefónu.

Prihliadajte tiež na pohyb zákazníkovho palca na obrazovke telefónu – váš eshop by mal byť v roku 2019 „thumb-friendly“. Prst zákazníka sa na určitých častiach obrazovky pohybuje jednoduchšie. Prispôsobte tomu svoj e-shop a umiestnite dôležité tlačidlá na miesta, ktoré budú pre zákazníka ľahko dostupné.

Chatboti zodpovedajú základné otázky

Technológia chatbotov sa v posledných rokoch výrazne posunula a interakcia užívateľa s chatbotom vo vašom eshope môže byť v roku 2019 veľmi príjemná a prirodzená. Chatbot pomôže užívateľovi nájsť odpovede na základné otázky, ktoré ho zaujímajú a zjednoduší mu nakupovanie. Začlenenie vylepšenej interakcie medzi zákazníkom a vašou webstránkou vytvorí viac možností pre rast vášho brandu.

Užitočné tipy na záver:

  • Vcíťte sa do role vášho zákazníka. Čo vidí, keď si prehliada vašu webstránku?
  • Zaujímajte sa o zákaznikove pocity. Nákup vo vašom eshope by mal byť príjemný a pozitívny.
  • Sledujte aktuálne trendy vo webdizajne a svoj eshop neustále inovujte.
  • Udržujte webstránku jednoduchú a prehľadnú.
  • Používajte fotografie vo vysokom rozlíšení. Váš eshop by mal byť profesionálny.
  • Stavajte svoju značku do popredia a myslite na branding.

Použité obrázky: https://pixabay.com

.