Ak náhodou patríte do veľmi malej skupiny podnikateľov, ktorí ponúkajú produkt ako jediná firma na trhu, pravdepodobne môžete prestať čítať už tu. Ak ste však súčasťou zvyšnej väčšiny, ktorá je denne súčasťou konkurenčného boja, máme pre vás niekoľko tipov. Vďaka nim vám vaši konkurenti už nemusia spôsobovať vrásky. Práve naopak, povieme vám, prečo nerobiť z konkurencie strašiaka, ale využiť ju na rast vášho podnikania.

Stráňte sa toho, čo sa vám nepáči

Dôkladne sledovať komunikáciu vašej konkurencie môže mať pre vás pozitívny prínos z viacerých dôvodov. Jedným z nich je aj možnosť vyvarovať sa chýb, ktoré robia ostatní. Vidíte, že iná firma urobila krok, ktorý sa jej nevyplatil a ohrozil jej tržby alebo povesť? Nie je nič jednoduchšie, než to neurobiť tiež. To sa môže týkať ako obchodných, tak komunikačných krokov.

Takéto situácie sa stávajú pravidelne a ak budete pozorní, určite o ne nebudete mať núdzu. Nie nadarmo sa hovorí, že múdry človek sa učí na chybách druhých. Sledujte reakcie ich zákazníkov a využite výhodu, ktorú vám pochybenie konkurenta ponúka.

zeny-telefony-rozhovor

Osvojte si to, čo je vám blízke

Čo v situácii, keď sa vám páči, čo robia konkurenti? Nekopírujte, no inšpirovať sa môžete. Páči sa vám napríklad niekoho komunikácia na sociálnych sieťach? Zamyslite sa nad tým, prečo podľa vás funguje a ako by ste podobnú komunikáciu vedeli spracovať po svojom. Či už do komunikácie zapojíte kúsok seba a svoj príbeh, alebo vychytáte mušky na príspevkoch, ktoré vám prídu byť dobré, no chýba im šmrnc, ktorý viete doladiť. Píše niekto z brandže kvalitný blog, kde sa dozviete užitočné informácie? Namiesto ješitnej reakcie vezmite nové poznatky a okamžite s nimi pracujte.

Uznať dobrú prácu niekoho iného nie je nič zlé, aj keď to tak niektorí podnikatelia môžu vnímať. To, že je niekto iný úspešný, má určite aj svoj racionálny dôvod. Ak naňho prídete a aplikujete svoje zistenia aj na seba, úspech si na vás počká tiež.

Zabudnite na preteky

Zaoberať sa neustále tým, komu sa vo vašom odvetví darí viac a komu menej, vás dokáže obrať o obrovské množstvo energie, ktorú by ste inak mohli investovať naspäť do biznisu. Zabudnite pri téme konkurencie na chvíľu na čísla. Sústreďte sa na to, aby váš produkt v prvom rade spĺňal najprísnejšie kritéria kvality.

Následne sa zamerajte na to, aby ste zákazníkom dokázali okrem tohto produktu poskytnúť aj nejakú pridanú hodnotu. Práve pre tú vás následne môžu uprednostniť spomedzi všetkých hráčov na trhu. Čo konkrétne by mala pridaná hodnota pre váš produkt predstavovať, musíte identifkovať vy sami. Ak napríklad predávate produkty, ktoré vyhľadáva ekologicky zmýšľajúca cieľovka, vyhnite sa pri balení zbytočným plastovým materiálom a informujte o dodaní produktov v ekologických, recyklovaných či znovu použiteľných obaloch. Niekedy aj detaily vedia zavážiť a budovať vzťah.

Podnikanie by nemalo byť o pretekaní sa s niekým iným. Malo by byť o tom, aby ste boli každý deň lepším poskytovateľom produktu alebo služby. O budovaní si dlhodobých vzťahov so zákazníkmi, nie o rýchlom dosiahnutí finančných cieľov.