Podľa štatistiky až 74 % zákazníkov zanechá svoj košík opustený a neuskutoční platbu. Práve problém s dopravou je druhým najčastejším dôvodom, prečo zákazníci nenakúpia. Úspech e-shopu teda nestojí iba na produktoch, ale tiež na kvalite doručenia.

Prečo zákazníci opúšťajú nákupný kôš a nezaplatia?

  • 34 % si len prezeralo tovar
  • 23 % malo problém s dopravou
  • 18 % chcelo porovnať ceny
  • 15 % sa rozhodlo nakúpiť tovar v kamennej predajni
  • 6 % nenakúpilo kvôli nedostatku platobných možností
  • 4 % malo technický problém

(Zdroj: blog.salecycle.com)

V prepravných podmienkach by mali byť jasne zadefinované všetky náležitosti prepravy. Vďaka nim sa zákazník poľahky dozvie, za akých podmienok sa k nemu jeho balíček dostane. Prepravné podmienky však nielen informujú zákazníka, ale aj ochraňujú predajcu. Preto si prepravné podmienky dajte starostlivo vypracovať.

Čo pri preprave zaujíma zákazníka najviac?

  • výber prepravcu
  • rýchlosť dodania
  • cena doručenia
  • spôsob platby

Prepravné podmienky by mali byť vo vašom e-shope jasne viditeľné, aby ich zákazník nemusel hľadať. Môžete ich umiestniť napríklad do hlavného menu alebo do pätičky. Skvelým tipom je vytvoriť z prepravných podmienok obrázok, ktorý umiestnite napríklad do bočného slidera. Zákazník tak bude už pri nakupovaní vidieť, akými spôsobmi mu môžete tovar doručiť. Do obrázka môžete vložiť odkaz na kompletné prepravné podmienky. Vďaka tomu sa zákazník po kliknutí jednoducho dostane k všetkým potrebným informáciám o doručení produktu. Ak to váš e-shop umožňuje, môžete zákazníka informovať o presnom termíne doručenia konkrétneho tovaru.

Dajte zákazníkom na výber

Rozliční zákazníci majú odlišné očakávania a potreby. Je vhodné, aby ste zákazníkovi ponúkli viacero možností, z ktorých si bude môcť vybrať. Mnoho ľudí napríklad rado využíva možnosť doručiť balíček kuriérskou spoločnosťou, keďže tak dostanú zakúpený tovar priamo do ruky. Neustále tiež rastie popularita balíkomatov, v ktorých si balík môžete vyzdvihnúť aj odoslať 24 hodín denne. Ide o šikovnú službu, ktorú ponúkajú niektoré kuriérske spoločnosti.

Súčasťou prepravných podmienok by mal byť cenník. Pri odlišných spôsoboch prepravy sa môžu ceny líšiť. Slovenskí zákazníci najčastejšie využívajú platbu v hotovosti na dobierku.

Podľa Slovenskej asociácie pre elektronický obchod zákazníci najradšej platia:

  • 47 % na dobierku
  • 22 % platobnou kartou
  • 20 % platba prevodom

(Zdroj: spravy.pravda.sk)

Pri platbe na dobierku však pre vás ako e-shopera vzniká riziko, že zákazník balíček neprevezme. Preto môžete zvýhodniť platbu platobnou kartou, ktorá príde na váš účet ihneď. Svojim zákazníkom tiež môžete ponúknuť dopravu zdarma – a to pri nákupe nad určitú sumu, napríklad 40 eur. O doručení zásielky zdarma informujte zákazníkov prostredníctvom bannera alebo pop-up okna. Z času na čas tiež môžete urobiť akciu s dopravou zdarma.

Nezabúdajte na doplnkové služby prepravy

Vďaka nadštandardným službám sa môžete odlíšiť od konkurencie a získať nových zákazníkov. Medzi doplnkové služby, ktoré zákazníci oceňujú, patria napríklad:

  • informovanie zákazníka o stave objednávky prostredníctvom SMS správy či e-mailu
  • sledovanie stavu zásielky
  • zmena domácej adresy na pracovnú

Či už na prepravu využijete kuriérske služby, alebo iné formy prepravy, myslite na to, že pracovníci týchto spoločností budú jedinými osobami, s ktorými sa váš zákazník pri nákupe prostredníctvom e-shopu stretne.

.