• Spoľahlivá dostupnosť tovaru je v dnešných časoch kľúčová
  • Podnikatelia aj zákazníci preferujú komplexné a inovatívne služby
  • V konkurenčnom prostredí víťazia stabilita a dôveryhodnosť

Čo sa zmenilo v logistike a zasielateľstve po pandemických opatreniach? Aké dnes majú firmy a zákazníci očakávania a nároky na doručovanie zásielok? Zo skúseností spoločnosti GLS vyplýva, že sú to najmä flexibilita, spoľahlivosť, komfort pri doručovaní a zvýšené hygienické štandardy.

Pandémia ovplyvnila logistiku a doručovanie

Strach a neistota. I tak by bolo možné charakterizovať dva nové elementy, ktoré vstúpili do bežného života aj do podnikania. Pandemická situácia nahrala sektoru e-commerce, ale ukázalo sa, že je mimoriadne dôležité, dokonca dôležitejšie ako kedykoľvek predtým, mať spoľahlivého logistického partnera.

Odosielatelia aj príjemcovia zásielok si často ani neuvedomili, aké prísne hygienické a protipandemické opatrenia museli doručovatelia pri svojej práci rešpektovať. Jednoducho sa na nich spoľahli a ich zásielky boli doručené. „Zákazníci sa na GLS obracajú s dôverou. Sme tu pre nich doslova na pár klikov online alebo telefonicky. Realizujeme pohodlné, rýchle a bezpečné prepravy balíkov a ku každej zásielke pristupujeme mimoriadne zodpovedne. Sme si vedomí toho, že spoľahlivá dostupnosť tovaru je v dnešných zložitých časoch kľúčová pre celé hospodárstvo,“ uvádza zákaznícke oddelenie GLS.

Kde je môj balík?

Slovenská asociácia pre elektronický obchod (SAEC) ešte pred pandémiou zistila, že pre 15 % respondentov je pri nákupe v e-shopoch rozhodujúcim faktorom rýchlosť a doba dodania. Nadpolovičná väčšina online nakupujúcich preferovala v tomto období doručenie kuriérom na adresu. Dnes je takýchto zákazníkov oveľa viac, keďže mnohé kamenné prevádzky boli zatvorené a fungovali len e-shopy.

„Doručiť zásielku pre GLS znamená doručiť nejaké želanie, ktorému predchádzal výber, objednávka a prípadne aj kúpa. Za každou zásielkou vidíme konkrétny príbeh. Preto je i náš zákaznícky servis založený na individuálnom prístupe k riešeniu požiadaviek. Pristupujeme rovnako zodpovedne k podnikateľom i konečným príjemcom zásielok,“ potvrdzuje zákaznícke oddelenie GLS.

K celkovému komfortu odoslania a doručenia prispieva napríklad Track&Trace technológia, ktorá slúži na sledovanie balíkov online. Ďalej sú to služby FlexDeliveryService a FlexDeliverySMSService, ktoré zvyšujú pohodlie doručenia s e-mailovým a SMS avízom o doručení. Dôležité je zdôrazniť, že tieto možnosti sú adresátom k dispozícii ešte pred prvým pokusom o doručenie a že e-mailové a SMS notifikácie sú v jazyku príjemcu.

„Okrem toho, že ako príjemca máte telefónne číslo na kuriéra GLS a čas predpokladaného doručenia, je na vašom slobodnom uvážení zmeniť adresu, dátum doručenia alebo presmerovať doručenie na inú adresu. Flexibilitu navyše podporuje interaktívna služba FlexDeliveryService/FlexSMSservice,“ spresňuje obchodné oddelenie GLS a dopĺňa: „Ako príjemca tiež môžete svoj balík presmerovať do najbližšieho GLS ParcelShopu, ktorý je blízko vášho domova v rôznych partnerských prevádzkach. Alebo si zásielku necháte doručiť do niektorého z najbližších GLS Balíkomatov, ktoré sú dostupné 24 hodín denne a 7 dní v týždni.“

Spokojnosť zákazníkov je prvoradá

Z pohľadu odosielateľa, napríklad prevádzkovateľa e-shopu, je využívanie služieb FlexDeliveryService a FlexDeliverySMSService ústretovým krokom k zákazníkom a prispieva k celkovej zákazníckej skúsenosti s nákupom. Zákazník má vďaka nim kontrolu nad svojím balíkom a prevádzkovateľ sa môže namiesto logistiky venovať činnostiam, dôležitým pre zveľadenie e-shopu.

„O rýchlosti a komforte doručenia rozhoduje aj efektívna sieť dep. Na Slovensku máme centrálne triediace prekladisko v Budči a doručovanie zabezpečujeme prostredníctvom našej siete dep. Hustá sieť dep a flotila našich doručovacích vozidiel nám umožňuje flexibilne reagovať na každodenné výzvy. Vďaka nim sme stále bližšie k zákazníkom,“ komentuje súčasný stav oddelenie operatívy GLS a dopĺňa: „V rámci Slovenska a Maďarska garantujeme doručene balíkov do 24 hodín. Pre firemných klientov sme navyše spustili nový prehľadný zákaznícky softvér mygls.sk a k nemu možnosť automatického prepojenia cez API.“

Spokojnosť individuálnych zákazníkov zvyšuje tiež doručenie zásielky hneď na prvý pokus, najmä ak ide o súkromné adresy. So zreteľom na tento praktický fakt spustila GLS službu Contact Service, prostredníctvom ktorej informuje príjemcov o doručení balíkov telefonicky. Kuriér má detailné informácie ohľadom doručovaného balíka, čím radikálne stúpa úspešnosť už prvého doručenia a minimalizuje sa počet nedoručených zásielok. Ak príjemca očakáva objednaný balík na súkromnej adrese, služba mu uľahčuje plánovanie úspešného doručenia.

Bezkontaktné platby verzus hotovosť

Najviac využívanou aj populárnou službou zostáva vo všeobecnosti stále dobierka – GLS Cash Service. V rámci tejto služby je umožnené využívať platbu platobnou kartou priamo u kuriéra. Jednou zo zásadných príčin použitia platby kartou je aj obmedzenie kontaktu s hotovosťou, ktorá môže byť kontaminovaná novým vírusom COVID-19. Zákazníci sú stále opatrní a minimalizujú osobný kontakt v obchodoch aj pri preberaní zásielok. Niekedy sa stáva, že príjemca nemá pri sebe hotovosť a odmietne prevziať zásielku. Možnosť platby kartou je vnímaná pozitívne a zvyšuje úspešnosť doručenia balíkov. Služba GLS Bank Card Service preto zásadne prispieva ku skvalitneniu doručovacích služieb. Ide o spoľahlivý a rýchly prevod peňazí na účet za dobierku kreditnou alebo debetnou kartou prostredníctvom POS terminálu a služby VIAMO.

Stabilita, dôvera a spoľahlivosť

Cieľom spoločnosti GLS je neustále prinášať a vylepšovať poskytované služby. V súčasnosti ponúka jeden z najkomplexnejších balíkov doplnkových služieb na slovenskom trhu. Napríklad, Exchange Service spočíva v tom, že výmenou za doručený balík vyzdvihne kuriér od adresáta iný balík a doručí ho naspäť k zadávateľovi služby. V praxi sa takto zjednodušuje trebárs vybavovanie reklamácií v tradičnom maloobchode aj pri predaji cez internet. Služba, ktorá je dostupná pre Slovensko a Maďarsko, zvyšuje efektivitu jázd a znižuje uhlíkovú stopu.

Spoločnosť GLS charakterizuje individuálny prístup ku všetkým obchodným partnerom prostredníctvom stabilného obchodného tímu. Spoločnosť navyše pri posudzovaní zákazníckej skúsenosti so zamestnancami GLS spolupracuje so slovenskou nezávislou hodnotiacou aplikáciou Staffino. Obchodné oddelenie GLS dodáva: „Vieme, že iné požiadavky na prepravu má prevádzkovateľ e-shopu a iné konečný príjemca zásielky. Pandemická situácia mnohé z týchto nárokov sprísnila, pribudli nové požiadavky a akcelerovali sa zmeny, ktoré boli plánované možno v horizonte piatich rokov. Všetky meniace sa nároky a očakávania prispievajú k tomu, aby sme sa v GLS posúvali vpred a neustále inovovali.“

.