Zaujíma slovenských zákazníkov balenie a forma doručenia balíčkov?
Keď si spotrebiteľ objedná niečo z e-shopu, či už kozmetiku, elektroniku, šperky, knihy, oblečenie, je viac než logické, že mu záleží prioritne na produkte, ktorý mu má byť doručený. Povedzme si ale pravdu – iné, pekné, kreatívne balenie nemôže uraziť, práve naopak, obal môže byť silným komunikačným a oslovujúcim kanálom. Prikladajú Slováci obalu dôležitosť alebo je im jedno, ako im bude balík doručený, hlavne nech produkt nie je poškodený? Zodpovedať tieto dilemy, nám pomohol prieskum, do ktorého ste sa možno zapojili aj vy (a zaradili ste sa tak do súťaže o balíček cien od partnera projektu, GLS).
Milé e-shopy (alebo skôr ľudia, ktorí stojíte za ich rastom), teraz čítajte pozorne
Prieskum ukázal, že až 71 % (301 zo 424) opýtaných zákazníkov záleží na tom, či je balík pekne zabalený, zvyšok sa prikláňa k nášmu tušáku z úvodu, že im na spôsobe balenia nijak zvlášť nezáleží, hlavne nech je v poriadku obsah. A kto oceňuje nápadité balenie viac? Muži či ženy? Ženy! A to predovšetkým vo veku od 19 až 30 a dámy nad 51 rokov. Práve prvá veková skupina šarmantného pohlavia je dominujúcou užívateľskou skupinou na Instagrame s podielom až 64 %.
Nie je ničím neobvyklým, že v prípade, ak im (napríklad) ich nový náramok prišiel v krásnej, do detailu premyslenej škatuľke, (nedajbože) s personalizovaným odkazom, viac než rady o tom zazdieľajú fotku či „unboxing“ video. Čo to znamená pre e-shop, pre značku? – promo zadarmo. Možno si poviete, že veď ale „len“ s dosahom na úzky kruh ľudí, avšak doporučovateľ laik je stále najdôveryhodnejší a „len“ vďaka obalu, sa pasívny zákazník mení na aktívneho, ochotného komunikovať a odporúčať vašu značku.
Čisto nový alebo ekologický obal?
V tomto majú slovenskí zákazníci jasno – 82,4 % (najmä ženy) preferuje obaly, ktoré myslia aj na našu planétu, t.j. sú z recyklovaných alebo recyklovateľných materiálov, napr. také biodegradovateľné kartónové škatule.
A, ako prieskum ukázal – optimalizujte – veľkosť škatule voľte tak, aby v nej zbytočne nezostal voľný priestor, ktorý je treba vzhľadom na bezpečné dopravenie vyplniť (a tak by sa len produkoval ďalší odpad). Takýto prístup považuje za najdôležitejší atribút balíka až 53 %, t.j. viac než polovica oslovených zákazníkov. Len 6 % zapojených spotrebiteľov vyžaduje, aby bol balíček v čisto novom obale z atraktívnych moderných materiálov a zvyšku je to jedno.
3 za(obal)ené rady na záver:
- Vyhrajte sa s obalom – zákazníkom na ňom záleží.
- Siahajte po ekologických materiáloch – zákazníci ich preferujú.
- Nedávajte do balíkov kopu výplne, radšej zvoľte optimálnejšiu veľkosť balíka, prihoďte malý darček či osobný odkaz – zákazníci to označujú ako najdôležitejší atribút.
Doručujeme inšpiráciu pre rast vášho podnikania
Prihláste sa na odber nášho newslettera a buďte v cieli vždy prvý.
Ďakujeme
Vaša adresa bola úspešne pridaná do zoznamu odberateľov.
Viac menej som spokojna, niekedy sa sice balicek pokrcil, ale len krabica. Nemam zle skusenosti
S baleniami balíkov som spokojná, najmä ak vidím, že človek má snahu aspoň trošku šetriť prírodu (hoci viem že pri balíkoch to nie je až tak veľmi možné) každú snahu si cením
Vždy mám radosť keď rozbaľujem dokonale zabalený balík, nielen nahádzané plastové vrecka v jednom veľkom. Určite sa skôr vraciam na nákup tam kde si dajú záležať na balení.
Zatiaľ vzdy som bola s balením od predajcov spokojná a dufam ze to tak aj zostane 🙂
Jedna vec,ktora mi chyba v dotazniku je priestor v akom sa baliky prevazaju,je fajn ak to kurier nepodava cele obuchane z jednej velkej kopy,mozno ak by v autach mali priehradky napr.z recyklovanych materialov,baliky by dorucovali v tip top stave vzdy 🙂