Kto ho neochutnal, túži po ňom. Kto už mal tú česť, netúži po ničom inom. Pravdepodobne najpopulárnejšou značkou pravého francúzskeho šampanského je Moët & Chandon, a práve jej cestu na vrchol vám dnes priblížime.

Claude Moët je človek, ktorý začal s vývozom šumivého vína z francúzskeho regiónu Champagne priamo do Paríža v roku 1743. Áno, takmer 300 rokov už trvá príbeh značky, ktorú mnohí považujú za úspešnú už od svojho počiatku.

Dôležitým míľnikom bolo obdobie, keď Francúzsku vládol Ľudovít XV. Ten spopularizoval šumivé víno medzi panovníkmi a aristokraciou. Do dnešných čias je Moët & Chandon výhradným dodávateľom šampanského pre celý kráľovský dvor Alžbety II.

Po 300 rokoch

Prvá fľaša „Moëtu“, ako ho poznáme dnes, sa do predaja dostala až sto rokov po svojom vzniku. V priebehu ďalších desiatok rokov sa značka vypracovala medzi najluxusnejšie značky sveta a v roku 1971 sa spojila s výrobcom koňaku Hennessy a následne v roku 1987 aj s módnym domov Louis Vuitton. Skupina Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) združuje aktuálne okolo 60 prémiových značiek a je tak najväčšou obchodnou skupinou svojho druhu na svete s ročným obratom viac ako 20 miliárd dolárov.

louis vuitton moet hennessy logo znacka brand

Zdroj: http://travelmarketsinsider.net

Dnes značka Moët & Chandon vlastní približne 1 200 hektárov viníc, z ktorých vyprodukuje okolo 28 miliónov fliaš najobľúbenejšieho šampanského, ktoré chce ochutnať každý človek na svete. Za jej úspechom stojí okrem kvalitného produktu aj dobre podchytený marketing, sponzoring podujatí, kde o peniaze nie je núdza, a obľúbenosť medzi najbonitnejšími zákazníkmi.

Dom Pérignon sem patrí taktiež

Príbeh o benediktínskom mníchovi Domovi Pierrovi Pérignonovi ste počuli? Práve po ňom je pomenovaná najznámejšia značka z portfólia Moët. Prémiovou ju robí samotná metóda výroby, pri ktorej sa používa iba hrozno z najlepších ročníkov a nikdy sa nekombinujú bobule z viacerých rokov. Každé víno, ktoré sa vyprodukuje, má za sebou minimálne 8 rokov zrenia.
dom perignon sekt flase pozadie v haji lese parku
Zdroj: https://press.fourseasons.com

Trpezlivosť a kvalita

To sú dve veci, ktoré by si mal na základe tohto príbehu privlastniť každý podnikateľ. Samozrejme, že doba je diametrálne odlišná oproti 18. storočiu, no aj dnes platí, že skutočný úspech neprichádza zo dňa na deň, ale treba na ňom pracovať dlhodobo.

Kvalitný produkt je rovnako nevyhnutným pre udržateľný biznis. V tomto Moët nikdy nepoľavil, vďaka čomu si získal tú najnáročnejšiu klientelu naprieč všetkými spoločenskými vrstvami.

Luxus patrí aj na internet

Ľudia si radi doprajú pôžitok, čo súvisí s aktuálnou dobou. Aj to je dôvodom, prečo stále viac online podnikateľov pridáva do portfólia aj prémiové značky. Obchod s alkoholom už nestojí iba na tom, čo zákazníci vidia v regáloch supermarketov. Do popredia sa dostávajú „hráči“, ktorí vedia ponúknuť viac.

Nákupy cez internet sú príležitosťou nielen pre predajcov, ale aj samotné značky. Byť tam, kde sa sústreďuje pozornosť zákazníkov, je dôležité, pričom ponúkať prémiové produkty cez internet je dôležitým krokom smerom k nim. Úspech si však vyžaduje trpezlivosť, správne premyslenú stratégiu a pridanú hodnotu, ktorá vás odlíši v spleti konkurenčných značiek.

Viacero podnikateľov naskočilo na nastavený trend a dnes žnú úspechy. Napriek tomu je trh stále veľmi otvorený všetkým ambicióznym nápadom.

 

Ilustračný obrázok: https://unsplash.com

 

.