Vedeli ste, že FitDeck kartičky znázorňujúce cviky, z ktorých si každý deň vyberiete, už zarobili ich tvorcovi 5 miliónov dolárov? Za jediný rok! Pritom jeden balíček stojí necelých 20 dolárov. Tento šťastlivec, Phil Black, pritom nevymyslel ani cviky, ani kartičky ako také. Len dostal nápad a spojil dobre známe veci do jednej.
Kondómy na víno?!
Veľakrát sa nám zdá myšlienka na podnikanie naozaj čudná a plán nerealizovateľný. Ale funguje. Ako si inak vysvetliť úspech rodiny s kondómami na víno. Áno, dobre počujete. Podnikať začala mama so synom. Inšpiráciou im bol zvyšok kvalitného vína vo fľaši, ktorá bola uzavretá plastovým vrecúškom. Z vrecúška vzácny vínny mok unikal a celé to pripomínalo kondóm. Syna tento výjav zaujal a nápad bol na svete.

Spoločne s mamou vyzbierali peniaze pre spoločnosť Wine Condom v rámci programu pre startupy, aby mohli začať vyrábať. Výroba bola komplikovaná a pridrahá. Tri roky trvalo, kým sa im začalo dariť. Prešli si rôznymi úskaliami podnikania, ale kondómy na víno sú stále žiadané a zarábajú. Kondómy na otvorené fľaše s vínom sú totiž efektívnejšie ako korkové zátky. Víno vydrží dlhšie kvalitné, neskysne, nepokazí sa tak rýchlo.

Ako si prerobiť byt a zarobiť
Na začiatku mnohých podnikateľských príbehov sú celkom prozaické dôvody. Impulzom pre založenie databázy rekonštrukcií bytov – kuchýň, kúpeľní, spální i obývacích izieb, bol zámer Adi Tatarko a Alona Cohena prerobiť si vlastný byt. Preto začali zbierať nápady v časopisoch i na webových stránkach. Neskôr tento „nápadník“ zmenili na online verziu stránky Houzz, ktorá sa od roku 2009, kedy vznikla, stala stránkou aj pre profesionálov. Je to logické, veď má viac ako 4 milióny fotografií a zhruba 2 milióny kontaktov na dizajnérov, architektov i remeselníkov.
Chýbajú vám nejaké informácie z oblasti, ktorá vás zaujíma, na internete? Možno je čas pouvažovať nad tým, že by ste tento „informačný nedostatok“ vyplnili práve vy. Ak sa vám podarí dať dohromady hodnotný obsah a prilákať relevantné publikum, aj na jednoduchom informačnom portáli môžete zarobiť viac, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Už len tým, že si u vás niekto prenajme reklamný priestor…

Speňažte emócie v kaviarni
Nemusíte však vymýšľať iba produkt. Ponúknite emóciu či niečo navyše k už dobre známemu. Napríklad ku káve. Na to je v zahraničí, ale aj u nás, dostatok príkladov. V Moskve funguje kaviareň, kde máte na konzumáciu obmedzený čas a ak to stihnete, tak nezaplatíte nič. Nápadov je dosť i na Slovensku. Nemôžete mať doma mačku a túžite ju hladkať a znížiť si tak trebárs krvný tlak? V Mačkafé to dostanete priamo na podnose – aj so zakrytými nápojmi a jedlom, aby sa vám k nim mačky nedostali. Iné spojenie zas ponúka CHECK#MATE v Humennom – tu si popri káve môžete zahrať šach a zabudnúť tak v zápale hry na starosti všedného dňa.

Kosť z plastu ako biznis nápad
Bláznivým nápadom sa darí najmä v Amerike. Nielen vďaka kreativite jej obyvateľov, ale predovšetkým veľkému trhu. Tam peniaze zarába i umelá kosť z moriaka. Tá ozajstná vraj pri slávnostnej večeri na Deň vďakyvzdania plní totiž želania. Kostí je v moriakovi menej ako tých, čo chcú, aby si mohli niečo zaželať. Preto si Američania kupujú ďalšie kosti a neprekáža im ani to, že sú z plastu.
Pravda je taká, že dnes sa dá zarobiť takmer na hocičom. Stačí dobrý nápad (a možno ani nie dobrý, ale jednoducho nápad), správna marketingová podpora a výnosný produkt je na svete. S rastúcim záujmom ľudí o originálne darčeky či zážitky možno očakávať, že netradičné nápady sa budú premieňať na tovar stále viac. Otázka znie, koľko sezón má nevšedný produkt pred sebou, kým zovšednie…
Doručujeme inšpiráciu pre rast vášho podnikania
Prihláste sa na odber nášho newslettera a buďte v cieli vždy prvý.
Ďakujeme
Vaša adresa bola úspešne pridaná do zoznamu odberateľov.