Vedeli ste, že FitDeck kartičky znázorňujúce cviky, z ktorých si každý deň vyberiete, už zarobili ich tvorcovi 5 miliónov dolárov? Za jediný rok! Pritom jeden balíček stojí necelých 20 dolárov. Tento šťastlivec, Phil Black, pritom nevymyslel ani cviky, ani kartičky  ako také. Len dostal nápad a spojil dobre známe veci do jednej.

Kondómy na víno?!

Veľakrát sa nám zdá myšlienka na podnikanie naozaj čudná a plán nerealizovateľný. Ale funguje. Ako si inak vysvetliť úspech rodiny s kondómami na víno. Áno, dobre počujete. Podnikať začala mama so synom. Inšpiráciou im bol zvyšok kvalitného vína vo fľaši, ktorá bola uzavretá plastovým vrecúškom. Z vrecúška vzácny vínny mok unikal a celé to pripomínalo kondóm. Syna tento výjav zaujal a nápad bol na svete.

kondom-na-vino
(Foto: winecondoms.com)

Spoločne s mamou vyzbierali peniaze pre spoločnosť Wine Condom v rámci programu pre startupy, aby mohli začať vyrábať. Výroba bola komplikovaná a pridrahá. Tri roky trvalo, kým sa im začalo dariť. Prešli si rôznymi úskaliami podnikania, ale kondómy na víno sú stále žiadané a zarábajú. Kondómy na otvorené fľaše s vínom sú totiž efektívnejšie ako korkové zátky. Víno vydrží dlhšie kvalitné, neskysne, nepokazí sa tak rýchlo.

wine-condom
(Foto: winecondoms.com)

Ako si prerobiť byt a zarobiť

Na začiatku mnohých podnikateľských príbehov sú celkom prozaické dôvody. Impulzom pre založenie databázy rekonštrukcií bytov – kuchýň, kúpeľní, spální i obývacích izieb, bol zámer Adi Tatarko a Alona Cohena prerobiť si vlastný byt. Preto začali zbierať nápady v časopisoch i na webových stránkach. Neskôr tento „nápadník“ zmenili na online verziu stránky Houzz, ktorá sa od roku 2009, kedy vznikla, stala stránkou aj pre profesionálov. Je to logické, veď má viac ako 4 milióny fotografií a zhruba 2 milióny kontaktov na dizajnérov, architektov i remeselníkov.

Chýbajú vám nejaké informácie z oblasti, ktorá vás zaujíma, na internete? Možno je čas pouvažovať nad tým, že by ste tento „informačný nedostatok“ vyplnili práve vy. Ak sa vám podarí dať dohromady hodnotný obsah a prilákať relevantné publikum, aj na jednoduchom informačnom portáli môžete zarobiť viac, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Už len tým, že si u vás niekto prenajme reklamný priestor…

houzz-com
Dnes je už houzz.com nielen zdrojom inšpirácií, ale aj miestom, kde môžete nábytok a bytové doplnky priamo nakúpiť.

Speňažte emócie v kaviarni

Nemusíte však vymýšľať iba produkt. Ponúknite emóciu či niečo navyše k už dobre známemu. Napríklad ku káve. Na to je v zahraničí, ale aj u nás, dostatok príkladov. V Moskve funguje kaviareň, kde máte na konzumáciu obmedzený čas a ak to stihnete, tak nezaplatíte nič. Nápadov je dosť i na Slovensku. Nemôžete mať doma mačku a túžite ju hladkať a znížiť si tak trebárs krvný tlak? V Mačkafé to dostanete priamo na podnose – aj so zakrytými nápojmi a jedlom, aby sa vám k nim mačky nedostali. Iné spojenie zas ponúka CHECK#MATE v Humennom – tu si popri káve môžete zahrať šach a zabudnúť tak v zápale hry na starosti všedného dňa.

mackakafe
(Foto: mačkafé.sk)

Kosť z plastu ako biznis nápad

Bláznivým nápadom sa darí najmä v Amerike. Nielen vďaka kreativite jej obyvateľov, ale predovšetkým veľkému trhu. Tam peniaze zarába i umelá kosť z moriaka. Tá ozajstná vraj pri slávnostnej večeri na Deň vďakyvzdania plní totiž želania. Kostí je v moriakovi menej ako tých, čo chcú, aby si mohli niečo zaželať. Preto si Američania kupujú ďalšie kosti a neprekáža im ani to, že sú z plastu.

Pravda je taká, že dnes sa dá zarobiť takmer na hocičom. Stačí dobrý nápad (a možno ani nie dobrý, ale jednoducho nápad), správna marketingová podpora a výnosný produkt je na svete. S rastúcim záujmom ľudí o originálne darčeky či zážitky možno očakávať, že netradičné nápady sa budú premieňať na tovar stále viac. Otázka znie, koľko sezón má nevšedný   produkt pred sebou, kým zovšednie…

.