Úspešné podnikanie rieši zákazníkov problém. Mnoho podnikateľov začne s vlastným biznisom až po tom, čo sa ocitnú na strane zákazníka. Rovnako to bolo i s Mayou Paulisovou, ktorá sa snažila vyriešiť svoj zdravotný problém. Po vyskúšaní bulharskej kozmetiky Milva Cosmetics bola s výsledkami natoľko spokojná, že sa ju rozhodla priniesť i na Slovensko. Dnes je Milva obľúbenou značkou na slovenskom trhu, ako aj v okolitých krajinách. Ako sa podniká s predajom kozmetických prípravkov? Ako prebieha vývoj nových produktov a existuje v segmente prírodnej kozmetiky sezónnosť? Odpovedala nám majiteľka firmy Milva Cosmetics Maya Paulisová.

Milva Cosmetics má svoj pôvod v Bulharsku. Ako ste naštartovali podnikanie s produktmi značky Milva na Slovensku a prečo ste si vybrali práve túto značku?

Značka Milva prišla na Slovensko úplne prirodzenou cestou. Riešila som vlastné problémy spojené s vypadávaním vlasov. Produkty som už poznala, a keďže sa mi nepodarilo nájsť podobnú kozmetiku na našom trhu, vyskúšala som bulharskú tradíciu, a to chinínový šampón a vodičku. Výrobky mi neuveriteľne pomohli a posúvala som ich ďalej známym, ktorí podobne ako ja hľadali účinný produkt na záchranu svojich vlasov. Obratom sa vracali kladné odozvy a nové a nové odporúčania. Tak vznikla Milva na Slovensku a následne aj v Maďarsku, Česku, Rakúsku a Nemecku. Jej účinné produkty boli mojou motiváciou podnikať.

Zdroj: FB Milva Slovensko

Vyrábate všetky produkty v Bulharsku alebo vyrábate aj na Slovensku? Môžete nám opísať proces od importu produktov zo zahraničia do momentu, keď zákazník dostane objednávku do rúk?

Všetky naše produkty sú vyrábané v Bulharsku, ktoré je svetoznáme nielen svojou tradíciou a technológiami, ale aj vysokokvalitnými prírodnými surovinami používanými pri výrobe kozmetických produktov. V procese importu nie je nič zložité. Omnoho zaujímavejší je prieskum trhu a úzky kontakt so zákazníkmi cez sociálne siete, aby sme mali spätnú informáciu, ako by sa mohol daný produkt vylepšiť, prípadne vytvoriť nový podľa potrieb zákazníkov. Na základe toho sa vytvára nový produkt, ktorý sa testuje, notifikuje a do roka a pol je vo výrobe. Následne je doručený na Slovensko do nášho centrálneho skladu pre distribútorov.

Vaše produkty spadajú nielen do odvetvia krásy, ale riešia aj konkrétne dermatologické problémy. Musíte pri výrobe dodržiavať určité konkrétne podmienky?

Áno, a je ich naozaj veľa. Zaväzujú nás k používaniu len certifikovaných surovín, kvalitných a stabilných výrobných procesov, k ich riadeniu a neustálemu zlepšovaniu. Naše výrobky neobsahujú parabény a sulfáty a nie sú testované na zvieratách. To zaručuje, že produkty sú schopné uspokojovať potreby našich zákazníkov.

Výroba produktov značky Milva. Zdroj: Milva Slovensko

Aká je legislatíva v tomto segmente a ako často nastávajú zmeny?

Určite môžem potvrdiť, že zmeny v legislatíve nastávajú často, týka sa nás totiž množstvo zákonov a predpisov. Treba ich všetky odsledovať, ako napríklad nariadenia z hygieny, ochrany zdravia spotrebiteľa, ochrany životného prostredia, prepravu a skladovanie surovín a podobne.

Vidíte výhody a nevýhody podnikania v segmente krásy a zdravia? Čo vnímate ako najväčšie plusy?

V segmente krásy a zdravia je najväčším benefitom predovšetkým morálna a duchovná radosť. Z marketingového hľadiska je výhodou, že každý potrebuje byť zdravý a krásny, takže naše produkty sú vhodné aj potrebné pre každého.

Zdroj: FB Milva Slovensko

Pociťujete vo vašom podnikaní trendovosť a sezónnosť?

Sezónnosť má určite vplyv a samozrejme sa to týka aj sviatkov. Problémy so stratou vlasov a kožné problémy sa zhoršujú obyčajne na jar a na jeseň. Práve v tomto období hľadá pomoc viacero ľudí v účinnej prírodnej kozmetike. Naopak, trendy ako aktívne zložky, vône alebo vzhľad obalu produktu nás ovplyvňujú menej. Sme teda tradičná kozmetika, ktorá sa spolieha predovšetkým na svoje skúsenosti a tradície.

Plánujete sa v budúcnosti rozrásť o ďalšie produktové rady? Aké máte plány s vaším podnikaním na Slovensku?

Ako som spomínala, neustále vylepšovať produkty, ktoré na trhu existujú, a vytvárať nové. V blízkej budúcnosti by sme radi rozšírili sortiment kondicionérov, masiek a sér na vlasy. Niečo úplne nové, inovatívne a prirodzene založené na tradícii byliniek a extraktov.

Považujete bezproblémové doručenie objednávky za dôležité?

Pokiaľ ide o doručenie balíkov našim zákazníkom cez e-shop, jednoznačne musí byť bezproblémové. Kuriérska služba je v tomto smere jednou z neoddeliteľných súčastí. Počas prevádzkovania e-shopu milva.sk sme spolupracovali s viacerými prepravcami balíkov, no už štyri roky sme verní prepravnej spoločnosti GLS. Za najväčšie benefity považujeme rýchlosť doručenia balíkov, flexibilitu, zodpovednosť a individuálny prístup.

Ak by ste mali možnosť vrátiť sa v čase do začiatku svojho podnikania, čo by ste si poradili?

Nezabúdať, že každý človek je individuálny, a nebáť sa vytvárať nové produkty.

Máte nejaký odkaz, ktorý by ste chceli zanechať svojmu budúcemu ja, ktoré si tento rozhovor prečíta o pár rokov neskôr?

Budem citovať bulharského filozofa P. Deunova: „Prekážky sú kamene, z ktorých staviate schody, po ktorých stúpate vyššie.“

Do Cieľa ďakuje za rozhovor.

.