Ľudia milujú dostávať balíčky. O to viac, keď sa tešia na očakávaný tovar, ktorý si objednali cez internet. Vo svojom podnikaní by ste preto mali dbať nielen na samotný produkt, ale aj na doručenie objednávky. Pri úspechu vášho biznisu hrá veľkú rolu.

Ak vo svojom e-shope predávate handmade výrobky, ponúkate tak originálne produkty. Váš produkt je nadštandardný, neznižujte preto latku ani pri doručení. Doprajte zákazníkovi kompletný servis vďaka skvelému doručeniu jeho balíka.

baliky krabice na kope stohovane stoh

zdroj: https://bobandsuewilliams.com

Spôsob doručenia ako základný faktor nákupu

Podľa DigitalCommerce360.com až 54% zákazníkov si vyberá e-shop na základe možností doručenia. Zákazník pozná svoje preferencie a možnosti, a preto vie, že ak je napríklad najbližšia pobočka pošty pre neho príliš vzdialená, bude vyhľadávať e-shop s možnosťou doručenia kuriérom.

Pri doručovaní výrobku by ste mali myslieť predovšetkým na svojho zákazníka. Aké možnosti doručenia mu môžete ponúknuť?

Zákazník si po svoj balík môže prísť sám

Častou voľbou je doručovanie objednávok cez poštu. Pri doručovaní Slovenskou poštou môžete využiť elektronický hárok, vďaka ktorému na vašom pracovisku podáte zásielky online.

Nevýhodou však môže byť, že ak poštár zákazníka nezastihne doma, zákazník si po svoj balíček musí ísť na poštu osobne, čo mu vytvára určitý diskomfort. Modernou alternatívou sú ParcelShopy.

ParcelShopy umožňujú doručenie balíka na niektoré z výdajných miest na Slovensku. Ak teda napríklad drogéria v blízkosti zákazníkovho bydliska spolupracuje s GLS ParcelShopom, môže si dať svoj balíček doručiť práve tam. Zákazník si tak sám vyzdvihne svoju zásielku v mieste, ktoré mu vyhovuje.

Využiť tiež môžete Balíkomat. Výhodou Balíkomatu je, že nezávisí od otváracích hodín prevádzky. Zákazník dostane prístupový kód ku svojmu balíčku, ktorý si v Balíkomate sám vyzdvihne. Pri dobierkových balíkoch možno platiť platobnou kartou.

Doručenie priamo do rúk vďaka kuriérskym službám

Ak chcete poskytnúť svojim zákazníkom najkomfortnejší spôsob doručenia, môžete zvoliť kuriérske služby. Dodanie tovaru kuriérom je v dnešnej dobe najobľúbenejší spôsob prepravy objednávky – pre e-shopera aj zákazníka.

kurier dorucuje odovzdava balik notes usmev biela dodavka auto

zdroj: https://tropixairltd.com

Najväčšou výhodou kuriérskych služieb je rýchle a bezpečné doručenie balíka priamo do rúk zákazníka. Mnoho odberateľov vyhľadáva doručenie kuriérskymi službami práve pre rýchlosť, pohodlie a spoľahlivosť.

Pri doručení kuriérskymi službami je komfort doručenia vo veľkej miere v rukách odosielateľa. Ten môže pre balík zákazníka zvoliť služby s vysokou pridanou hodnotou a  zákazník dostane všetky dôležité údaje o balíku ihneď po tom, ako prepravca pripraví objednávku na vyexpedovanie. Príjemca je tak včas informovaný o doručení prostredníctvom e-mailu alebo textovej správy. Je veľmi žiadané, ak pred doručením balíka kuriér kontaktuje zákazníka telefonicky.

kurier vozik baliky auto nakladiak doprava logistika preprava

TIP: Zvoľte si kuriérsku službu, ktorá v rámci Slovenska garantuje doručenie balíka k zákazníkovi už na druhý pracovný deň. Napríklad kuriérska spoločnosť GLS ponúka vo vybraných mestách možnosť doručenia zásielky aj vo večerných hodinách medzi 17:00 a 20:00

Kuriér znižuje riziko neprebraných zásielok

Preprava kuriérom je výhodou i pre vás, e-shopera. Vďaka doručeniu kuriérskymi službami máte väčšiu istotu, že si zákazník objednávku preberie. Znižuje sa tak riziko neprevzatia balíka, ktoré by vám mohlo vytvoriť neželané náklady.

Výhodou je tiež znížený nápor na zákaznícky servis, nakoľko sa o komunikáciu o doručení postará samotný prepravca. Ak poskytujete odosielanie svojich výrobkov i do zahraničia, GLS prepravuje medzinárodne do 41 európskych krajín. Pri preprave do susedných krajín dostane zákazník balík spravidla v lehote 24 až 48 hodín.

Myslite i na branding

Pri doručení kuriérom hrá rolu i psychológia. Pri internetovom predaji je kuriér jedinou osobou, s ktorou príde zákazník do styku. Voľba správnej kuriérskej spoločnosti je preto pre váš biznis dôležitá.

kurier odovzdava dorucuje biely balik muzovi

zdroj: https://blushzila.com

Skúsenosť s doručením sa stala dôležitým faktorom nielen pre zákazníka, ale i pre budovanie značky. Ak sa chcete odlíšiť od svojej konkurencie a poskytnúť zákazníkovi skvelý servis  a nadšenie z balíka už pri jeho preberaní, môžete si napríklad dať vyrobiť lepiace pásky s potlačou vášho e-shopu.

Okrem základných služieb môžete svojim zákazníkom ponúknuť tiež doplnkové služby, ako je napríklad FlexDeliveryServis. Vďaka tejto službe dostane zákazník e-mail alebo textovú správu, vďaka ktorej môže svoj balík sledovať. FlexDeliveryServis tiež umožňuje prípadnú zmenu adresy alebo dátumu prevzatia balíka.

Obľúbenou službou e-shoperov je ExchangeService. Vďaka ExchangeService kuriér zabezpečí výmenu vráteného tovaru v jednom kroku. Ak napríklad predávate oblečenie a vášmu zákazníkovi ,,nesadne” veľkosť, vďaka ExchangeService kuriér vyzdvihne vrátený tovar a doručí správnu veľkosť. Zjednoduší sa tak výmena reklamovaného tovaru. Zákazník sa teda nemusí obávať komplikácií v prípade reklamácie.

Pri výbere správneho prepravcu zvoľte takú spoločnosť, ktorá najlepšie vyhovuje konkrétnym potrebám vášho podnikania. Ak si neviete rady, oslovte infolinku alebo zástupcu spoločnosti, kde vám určite ochotne poradia. Aj to je znakom kvalitnej doručovateľskej spoločnosti.

Dbajte na spôsob prepravy vašich výrobkov. Zákazník sa tak bude z balíka tešiť od okamihu, kedy ho dostane do rúk.

 

Ilustračný obrázok: https://www.costarica.com

 

.