Podľa štúdie Cross Platform Future in Focus z roku 2017 strávime každý deň na svojich telefónoch až štyri hodiny. Práve mobilné aplikácie sú tým najčastejším dôvodom scrollovania a klikania. Cez aplikácie si čítame správy, objednávame jedlo alebo zisťujeme, kedy nám ide najbližší autobusový spoj domov. Tak ako používate aplikácie vy, používajú ich i vaši zákazníci.

Či už so svojim podnikaním začínate, alebo už máte niečo za sebou, mohli ste naraziť na otázku investovania do mobilnej aplikácie. Zatiaľ čo pred pár rokmi sa mobilnými aplikáciami pýšili len veľké firmy, dnes aplikácie využívajú i podnikatelia a menšie podniky. Prečo by ste mali investovať peniaze do „appky“?

Presun z webstránok do smartfónov

Byť online je dnes nevyhnutnosťou akéhokoľvek biznisu. Podnikanie sa presúva z webstránok do mobilných aplikácií, ktoré zjednodušujú prijímanie informácií, komunikáciu so zákazníkom i samotnú kúpu produktu.

Predovšetkým mladšia generácia čoraz viac vyzdvihuje personifikované nakupovanie a vyhľadávanie informácií. Nechcú sa „prehrabávať“ vyhľadávačmi, chcú priamo otvoriť mobilnú aplikáciu, nájsť presne to, čo hľadajú, a kliknúť na tlačidlo „Vložiť do košíka.“ Prípadne získať kupón na zľavu či produkt zadarmo.

pohlad_na_adnroid_v_bare_restauracii

Aplikácia ako budovanie značky

Mobilné aplikácie majú viacero „pre“. Jednou z najväčších výhod je budovanie a upevňovanie pozície značky na trhu. Vďaka aplikácii sa môžete odčleniť od svojej konkurencie a ponúknuť zákazníkom niečo viac.

Mobilná aplikácia posilní zákazníkovo povedomie o vašej značke a prehĺbi v ňom dôveru. Výhodou je tiež lokalizácia, vďaka ktorej získate polohu vašich zákazníkov.

Zľavy, kupóny a priamy nákup

Veľkým prínosom mobilnej aplikácie je komunikácia so zákazníkom a vytváranie komunity. Prostredníctvom aplikácie môžete informovať o svojich produktoch a službách a poskytnúť niečo viac. Zákazníci môžu napríklad získavať kupóny na zľavy či zbierať vernostné body.

Vďaka priamemu nákupu môže zákazník nakupovať ihneď a bez potreby presunúť sa na webovú stránku. Medzi takéto B2C aplikácie, teda Business to Customer, patrí napríklad Snapchat, Evernote, Spotify alebo Starbucks, a vďaka nim nielen zaplatíte za svoje Grande Americano, ale si za zozbierané hviezdičky vychutnáte každý desiaty drink zadarmo.

Ako zmonetizovať svoju aplikáciu?

Najjednoduchším riešením je, samozrejme, spoplatnenie svojej aplikácie. Existujú však i iné cesty. Môžete využiť možnosti in-app reklamy alebo napríklad affiliate marketing.

Rozhodnúť sa môžete i pre freemium aplikáciu, teda nespoplatnenú aplikáciu, ktorá je však obmedzená. Užívateľ si ju časom spoplatní, čím aplikáciu rozšíri o ďalšie možnosti.

Na čo pri tvorbe mobilnej aplikácie nesmiete zabudnúť?

Myslite predovšetkým na svojho cieľového zákazníka. Obsah, dizajn i funkcie svojej mobilnej aplikácie prispôsobujte jeho potrebám. Inak budete pristupovať k 20-ročnému študentovi ako k 35-ročnej mamičke. Myslite na to, že komunikujete s konečným zákazníkom, teda kvalitný obsah prepájajte s emóciami.

mobil_na_laptope_na_stole_s_notesom

Pre vytvorenie mobilnej aplikácie pre iOS alebo Android oslovte šikovný IT tím, ktorý vám ju po konzultácii vytvorí na mieru. Cena jednoduchej verzie mobilnej aplikácie začína približne od sumy 2 000 eur. Využiť tiež môžete napríklad platformu forBinary, ktorá vašu mobilnú aplikáciu vytvorí a nakóduje. Nesústreďujte sa len na samotné vytvorenie „appky“, ale aj na pravidelnú údržbu a aktualizácie.

Samotná aplikácia vám úspech neprinesie, musíte sa oň posnažiť správnymi marketingovými stratégiami. Prichádzajte s novými nápadmi, ako svoju mobilnú aplikáciu neustále posúvať o level vyššie.