Človek, ktorý takpovediac vytvoril feminizmus. Do poslednej sekundy života bol obklopený najkrajšími mladými ženami sveta. Svojho času bol ukážkou toho, ako by chceli žiť takmer všetci muži. Hugh Hefner založil najznámejší pánsky magazín, Playboy, a vybudoval niekoľko stomiliónové impérium.

Bojovník proti konvenciám

Po druhej svetovej vojne, keď bol Hugh Hefner prepustený z armády, Amerika nefungovala tak, ako si to predstavoval. Namiesto osláv z hospodárskeho rastu videl stále rovnakú puritánsku krajinu a jej ustráchaných obyvateľov. Frustrácia vyvrcholila v 1953, keď ako novinár v pánskom magazíne Esquire požiadal o zvýšenie platu na 60 dolárov týždenne, no bol odmietnutý.

hugh-heffner-v-armade

zdroj: https://www.people.com

Rozhodol sa založiť vlastný časopis pre pánov. Taký, ktorý ukáže svet mužov podľa jeho predstáv. Kde dostane priestor nahé ženské telo, sex a ďalšie veci, ktoré majú muži radi. Lenže jeho biznis plánu neverili ani banky a dokonca ani vlastní rodičia. Napriek tomu získal tisíc dolárov z tajnej rezervy svojej mamy, ďalšiu tisícku od svojho brata a ďalšie peniaze od rodiny a známych. Celková investícia dosiahla 8-tisíc dolárov. S tým sa, samozrejme, celonárodný časopis založiť nedá. O tom však Hefner nevedel, takže to skúsil a vyšlo to.

Prvé vydanie mohlo byť posledné

Prvé vydanie magazínu Playboy nemalo na titulke žiadny dátum, pretože nebolo isté, či bude mať pokračovanie. Čo však na titulke bolo a spôsobilo všetko, čo sa dialo neskôr, bola fotografia Marilyn Monroe. Vo vnútri čísla sa objavili jej dve ďalšie fotografie. Práva na ich použitie si kúpil od fotografa za 200 dolárov, čo nebolo v päťdesiatych rokoch práve málo. Investícia to však bola mimoriadne výhodná.

hugh-heffner-marilyn-monroe-playboy-prve-vydanie

zdroj: https://pinterest.com/

Za prvé dva týždne sa predalo všetkých 50-tisíc výtlačkov a začal sa písať príbeh jednej z najhodnotnejších značiek sveta. V časoch najväčšej slávy sa predávalo 7 miliónov výtlačkov a majetok Hefnera predstavoval 200 miliónov dolárov (na dnešnú dobu by patril k miliardárom).

Tvár vlastnej značky

Počuli ste už marketingovú radu, že by ste sa mali stať ambasádorom svojej vlastnej značky? Hugh Hefner bol ukážkovým príkladom toho, že to funguje. V čase, keď neexistoval pojem ako personal brand, budoval svoj imidž rovnako starostlivo ako imidž časopisu Playboy. Užíval si so ženami, fajčil fajku, popíjal whisky, organizoval bláznivé večierky vo svojom dome s príznačným názvom Playboy Mansion (kúpil ho v roku 1973 za milión dolárov, v tom čase teda išlo o najdrahší dom v Los Angeles). Jednoducho, žil to, o čom písal a čo hovoril, o tom nikto pochybovať nemohol. Jeho tvár sa stala symbolom toho, ako má žiť “správny muž,,.

hugh heffner zeny playmate playboy

zdroj: https://variety.com

Umenie odísť

Odísť na vrchole, skončiť v najlepšom, to Hugh Hefner nedokázal. Svoj okázalý životný štýl si pestoval aj ako sedemdesiatnik. To už však na mnohých pôsobilo smiešne. Deduško rozprávajúci o viac ako tisícke žien, ktoré prešli jeho posteľou. Miloval to, čo vybudoval, tak veľmi, že sa toho nechcel vzdať za žiadnu cenu.

Čo sa dá z príbehu Hugha Hefnera naučiť? Minimálne to, že niekedy stačí na rozbehnutie úspešného projektu iba odvaha a guráž robiť veci po svojom. Že musíte veriť tomu, čo robíte alebo predávate, natoľko, že sa tomu nebojíte dať svoju tvár. Personal brand je pre majiteľov firiem veľmi podceňovaný pojem, no v ďalších rokoch mu treba venovať stále viac pozornosti. No a nakoniec, rozhodne je dôležité držať krok s dobou alebo vedieť povedať dosť, odísť s úctou, odovzdať „žezlo“ a užiť si odpočinok.

 

Ilustračný obrázok: https://www.post-gazette.com