Máte skvelý produkt a slovenský trh vám je pritesný? Odvážte sa expandovať. Trh je otvorený a zákazníci sú pripravení nakupovať. Pozrime sa na tipy na podnikanie, ktoré uľahčia doručovanie vašich produktov zahraničným zákazníkom a pomôžu vám expandovať.

S počtom päť miliónov obyvateľov na Slovensku a s možnosťami, ktoré moderná doba ponúka, je expanzia na zahraničné trhy správnym krokom. V predošlých častiach seriálu o expandovaní sme si viac priblížili, ako si vybrať správny trh, ako analyzovať konkurenciu a na čo si dať pozor pri rozširovaní svojho podnikania na cudzie trhy. Dnes sa zameriame na samotnú logistiku.

Logistika je pri expanzii kľúčová

O svojom produkte viete všetko. Viete, v čom je výnimočný, aké má výhody a ako pomôže vášmu cieľovému zákazníkovi. Rozumiete segmentu, v ktorom podnikáte, a nemáte problém robiť rozhodnutia na slovenskom trhu. Čo však v zahraničí?

Hneď ako sa rozhodnete expandovať na zahraničné trhy, potrebujete pomocnú ruku. Zatiaľ čo vy môžete zdokonaľovať svoje produkty a služby, strategicky plánovať, kam sa má vaše podnikanie uberať v budúcnosti, na druhej strane bude stáť stabilná a spoľahlivá prepravná spoločnosť, ktorá doručí vaše produkty vašim zahraničným zákazníkom bez problémov a komplikácií. Pozná miestny trh, rozumie správaniu domácich a má roky skúseností.

Vedeli ste, že?

Bez ohľadu na to, v ktorej z pridružených krajín nakupujúci objednáva tovar online, GLS ho bude informovať o dodávke v jeho rodnom jazyku.

Ktoré trhy lákajú do expanzie?

Pri výbere logistického partnera myslite na špecifiká svojho podnikania a na trhy, na ktoré chcete expandovať. Ak pôsobíte iba na Slovensku, medzi prvými trhmi, na ktoré sa budete snažiť vstúpiť, budú zrejme krajiny V4, teda Česká republika, Maďarsko a Poľsko. Podľa ecommercedb.com je Maďarsko s počtom 9,77 milióna obyvateľov 54. najväčší e-commerce trh na svete, ktorý za rok 2019 vzrástol o 34 %. Medzi najrýchlejšie rastúce spoločnosti na maďarskom trhu patrí Alza, ktorá má pôvod v Českej republike.

Medzi ďalšie trhy, ktoré lákajú podnikateľov, patrí aj Taliansko a Francúzsko. Krajiny západnej Európy inšpirujú k expanzii svojou silnou ekonomikou a veľkým množstvom potenciálnych zákazníkov. Podľa mordorintelligence.com Francúzsko s počtom 67 miliónov obyvateľov hlásilo za rok 2019 16 % nárast nových online e-shopov oproti roku 2018. Na francúzskom trhu je momentálne okolo 200 000 e-commerce webových stránok. Váš e-shop sa k nim môže pridať.

Vedeli ste, že?

Služba FlexDelivery Service, vďaka ktorej bude príjemca informovaný o predpokladanom čase doručenia e-mailom alebo textovou správou, je dostupná pre 21 európskych krajín? GLS ponúka aj expresné doručenie do Maďarska s názvom produktu HungaryExpress Parcel – balík bude zákazníkovi doručený predpoludním nasledujúceho dňa.

Jeden logistický prepravca, desiatky trhov

Ak nechcete spolupracovať s odlišným logistickým partnerom pre každý trh, vhodným riešením je spolupráca s prepravnou spoločnosťou, ktorá pokrýva viacero trhov. V tomto momente si vyberajte z veľkých prepravných spoločností, ktoré majú pôsobenie vo viacerých krajinách. Myslite aj na svoje plány do budúcnosti a vyberte si logistického partnera, ktorý doručuje do krajín, do ktorých chcete expandovať nielen teraz, ale výhľadovo aj o tri alebo päť rokov.

Keď vravíme o logistickom partnerovi, neustále skloňujeme slovo spoľahlivosť. Áno, váš logistický partner musí byť v prvom rade spoľahlivý. Mal by mať roky skúseností, efektívny reťazec doručovania a transparentnú a rýchlu komunikáciu. Nezabudnite zohľadniť cenu za prepravu a ponúkané služby. Nákupné správanie zákazníkov sa v odlišných krajinách môže líšiť – ubezpečte sa, že váš prepravca ponúka širokú škálu služieb.

Výber správneho logistického prepravcu hrá pri vstupe na zahraničné trhy veľkú rolu. Potrebujete stabilného a transparentného partnera, na ktorého sa môžete spoľahnúť a vďaka ktorému bude vaše podnikanie rásť. Držíme vám pri expandovaní palce!

.