Sme toho svedkami pomerne často, najmä v prostredí online podnikania. Majitelia e-shopov sa väčšinou sústreďujú iba na krátkodobé a obchodné ciele. Zabúdajú pritom na to najdôležitejšie, čo majú – svoju značku. A tým nemyslíme žiadny vizuálny prvok, žiadne logo alebo názov s ochrannou známkou.

Značka je súhrn vlastností, myšlienok a hodnôt, ktoré vaša firma prezentuje. A predovšetkým v dobe presýtenia trhu je budovanie značky skutočne nevyhnutné. Máme pre vás pár tipov, ktorých by ste sa mali držať, aby ste získali viac lojálnych zákazníkov a dlhodobo prosperovali.

znacka logo zena profil

zdroj:https://www.thegeniusworks.com

 

Definujte si svoje hodnoty

Zákazníci, ktorí na internete nakupujú najviac, sú iní, ako boli tí pred piatimi rokmi. To vás určite neprekvapí. Dnes majú ľudia oveľa vyššie nároky na značky, s ktorými si majú vybudovať vzťah. Očakávajú, že ich obľúbená značka zdieľa ich hodnoty, nebojí sa o nich hovoriť, upozorňuje na dôležité veci, zameriava sa na spoločenskú zodpovednosť.

Poriadne zvážte, aké hodnoty predstavujete vy a vaša značka. Spíšte si ich a prezentujte ich. Veľmi dobrým krokom je aj ich uverejnenie na vašom webe, aby sa k nim mohli dostať noví aj aktuálni zákazníci. Myslite však na to, že aj pre vás samotných sa stanú veľkým záväzkom.

Budúcnosť je v komunitách

Najdôležitejšia časť vzťahu so zákazníkom sa začína budovať až po nákupe. Spokojní zákazníci sú lojálnejší, uprednostnia vás pred konkurenciou a neboja sa u vás míňať opakovane stále viac peňazí. Komunitu okolo svojej značky môžete budovať rôznymi spôsobmi. Medzi tradičné patria rôzne vernostné programy alebo špeciálne zľavy pre odberateľov newslettra.

zdroj: https://www.mtdsalestraining.com

Skúsiť však môžete aj modernejšie techniky, napríklad vytvorenie Facebook skupiny, ktorú zameriate na tému súvisiacu s vašim podnikaním. Predávate outdoorové oblečenie? Spravte skupiny pre nadšených turistov a predstavte im najkrajšie miesta na Slovensku. Je váš e-shop venovaný športu? Skupina pre bežcov, kde nájdu unikátne články, ktoré im pomôžu dosahovať lepšie výsledky, bude fungovať skvelo.

Nájdite vhodných ambasádorov

Ambasádorom značky už dávno nemusí byť iba veľká celebrita. Trendy smerujú práve opačne. Najlepšími ambasádormi sú bežní ľudia a malí influenceri. Takí, ktorí vám naozaj veria, neboja sa vás prezentovať v kruhu ich známych alebo followerov. Nerobia to pre vysoký honorár, no z vlastného presvedčenia. A práve takýto ľudia vzbudzujú najväčšiu dôveru vo svojom okolí a môžu povedomie o vašej značke rozšíriť najefektívnejšie.

branding pocas rokov infografika

zdroj: https://www.raindropmarketing.com

Budovanie značky je dlhodobý proces a jeho prínos nemožno očakávať ihneď, ako napríklad pri výpredajoch. Každý podnikateľ však chce, aby jeho biznis rástol a dokázal fungovať dlhé roky. A na to je potrebné starať sa nie len o predajné ciele, ale aj o imidž a to, čo vaša značka znamená v očiach verejnosti.

Ilustračný obrázok: https://themmit.com

 

.